Thursday, September 29, 2011

bakgott




Det här med att baka tycker jag ju hemskt mycket om. Och ibland kan jag gå sönder lite på mitten av suktande
efter bananbröd (tur då att det begäret kan stillas något på Aunt Benny i Berlin, även om Australien
hittills överträffar alla bananbrödsländer, men dit är det lite långt att åka för just det syftet).
Jag kommer inte i närheten av det goda brödet i eget kök, men det blir gott nog. Dessvärre lever jag
nu utan ugn, och det kan lätt bli frustrerande då det begränsar både matlagning och baklagning. 

Nåja, vad jag nu vill ha sagt med detta är väl att jag älskar bananbröd. Klart slut. 


Translation: I really enjoy baking, all sorts of things. And sometimes I can crave bananbread so much I almost break in half
(a good thing is that Aunt Benny in Berlin can satisfy these huge desires, even though Australia is so far
the best bananabreadcountry I've experienced, but to go there only for the bread might be slightly too far).

I'm not even close to get the same taste on my own bread, but it's good enough.
Unfortunately I am now living in an apartment that holds no oven, which is kind of frustrating
since it's limiting both cooking and baking.

 Oh well, I guess all I wanted to say was that I love bananabread. Over and out.



2 comments:

  1. tror jag ska traska dit idag och äta det, har inte gjort det än, tack för inspirationen! :)

    ReplyDelete