Wednesday, July 30, 2008

Strul

Idag är det strul på jobbet, servrarna ligger nere och vi ska skicka broschyrer till tryck... Inte bra. Vi sitter alla här och väntar på att tekniken ska komma igång, koordinatörerna är smått stressade och det hela känns ganska frustrerande. Denna teknik. Tur den finns, men jobbigt när allt rasar om tekniken rasar.
På tal om något helt annat så finns det ju så fantastiskt många duktiga fotografer i denna värld. Här är en ny favorit, Peter Gehrke. Han har otaliga underbara bilder på sin hemsida och har bl.a. plåtat höstens H&M kampanj.
Varje dag funderar jag på att sadla om, fotograf, inredare, stylist - alla såna yrken där det inte finns någon konkurrens......
Eller reseguide. Tänk at
t få leva efter sin passion! Att resa! Det har jag faktiskt haft allvarliga funderingar på. Senast igår kollade jag upp utbildningar...
Fast å
andra sidan är det rätt kul att göra layouter också. Jag får ju jobba med de finaste bilderna, inredning, och knepa och knåpa, klippa och klista, pyssla och vara kreativ. Och det gillar ju jag!

Fint

1 comment:

  1. en viktig sak som man inte bör glömma, är att bilderna skulle aldrig bli så här bra utan rätt val av modell, hår & make, och STYLINGEN så varför missar så många det? Artisterna bakom bilden, kanske 80 % (?) nämns aldrig på bloggar som visar det färdiga teamwork-resultatet. It's not just about the photographer med andra ord:)

    ReplyDelete