Monday, February 28, 2011

Helgbitar

_
Hade så fantastiskt fina dagar i skåne, och här är några glimtar från helgens höjdpunkter.
Had such wonderful days in skåne, and here's a few glimpses from the highlights of the weekend.

Mysig middag väntade hemma hos Anna (och Fredrik som var på hockey så Ann var stand in).


Anna fixar mums i köket.



Fredrik och Anna hade just varit i Paris och bjöd på så himla goda (och vackra) macarons.


Dagen efter knatade jag ut i ett vårsoligt Malmö.


Åt frukost på Noir och jobbade en stund.


Där är så väldigt mysigt.


Jobbet klart och kaffet uppdrucket, dags för lite sol igen.


Sedan en härlig, timmarlång lunch med fina VickanMosaik dit gosiga Annie också anslöt så småningom.


På kvällen hade jag tagit mig till mina kära föräldrar i Ängelholm, där var det också vår.


De bjöd in grannarna och dukade upp till tre-rätters som var alldeles fenomenalt god.




Sally hängde vid champagnen


medan vi åt godaste citronkakan som jag inte kunde sluta äta av,


och Rut gjorde sig bekväm hos pappa i soffan. En så himla himla fin helg!


Och by the way, jag har äntligen ny kamera, som jag älskar, så nu ska jag sluta tjata om min ständiga jakt. Är så tacksam till Vanessa och hennes kille Frank som tog på sig besväret att frakta hit den från New York. Tack!

Translation: My beautiful weekend in pictures.
And, I have a new camera, which I
love, so now you don't have to listen to my whining about looking for the perfect camera. Thanks to Vanessa and Frank who delievered it from New York I am now a happy shooter. Thanks!

_

3 comments:

  1. So excited to see the new pictures from the camera! Love that lens, I'll have to get one this summer, it's so much more crisp than the stock lens. Also, that cat has the most amazing fur, it almost doesn't even look real :-)

    ReplyDelete
  2. Vanessa, I know, the lens is amazing! And Sally's fur is softer than you can ever imagine! :)

    Nicole - she's adorable isn't she! ;)

    ReplyDelete