Wednesday, February 24, 2010

igår och idag...




... har varit intensiva dagar. Jag fortsätter jobba hemifrån ikväll, eftersom jag var tvungen att lämna hultet
vid 3, Tjeckiska kurs stod inringat kl. 17 i kalendern. Jag fruktade detta, och har gjort det sedan jag anmälde
mig i december, det är ju inte det lättaste språket att lära sig om man vinklar det på ett snällt sätt...
Men, det var riktigt riktigt roligt! Och inte så himla svårt som jag befarat. Visst, tungan får sig ett riktigt
gymnastikpass, men det är ju sånt man lär sig.
Hursomhelst, igårkväll hade jag pappa och Robban på besök, så mysigt! Jag bjöd på fisksoppa, pappa var händig och
Robban visade svindlande bilder från resan i Chamonix. Och hela tiden med OS i bakgrunden förstås. Jag älskar OS, älskar kommentator-rösterna, imponerad över svenskarnas prestation så här långt (kanske inte damernas skidskytte då...) Men men. Nu måste jag fortsätta jobba om jag ska hinna bli klar till presentationen imorgonbitti. Sen ska jag packa - äntligen hoppar jag på flyget till Berlin och omfamnar min underbara Tjeck.
Ciao!

Translation: Intense last couple of days. Just got home from my first Czech course which I was terrified of facing.
But, it turned out being so much fun! A bit of a tongue-twisting, but still not so hard as I was fearing.
Last night dad and Bob was here, I cooked dinner, dad took care of dad-things in my flat and Bob showed some breathtaking photos of his trip to Chamonix. And then we watched the olympics of course. Now I have to continue working and prepare for presentation tomorrow. And when I finish I will pack - tomorrow I am finally off to Berlin to give my wonderful Czech a gigantic hug.
Ciao!

No comments:

Post a Comment