Friday, July 10, 2009

Lite trött start

Jaaa... så har man varit en sväng i Alvesta. Jag sov förbi Älmhult och fick snällt stiga av på nästa station - 25 minuter längre bort. Suck. Så istället för att vara på jobbet klockan 7 så anlände jag klockan 9. Toppen. Det roliga var att jag pratade med konduktören innan tåget avgick från Malmö 5.50 - att mitt skånekort inte gick att fylla på, vi testade även i Lund. Nope. Men jag fick alltså åka med ändå. Han gick dock också av i Alvesta och frågade lite misstänksamt om jag inte skulle av i Älmhult?

- Jooo... jag sov lite för länge bara. Och så var vi båda på samma tåg tillbaka söderut igen. Så kan det gå. Han var road iaf.

För övrigt har dagen varit både produktiv och trevlig. Ikväll blir det lugnt med film och godis.
Hoppas ni har det bra där ni är!

No comments:

Post a Comment